245. Zet je schrap voor de Week van de Mobiliteit!

Elk jaar zet de Week van de Mobiliteit (16 – 22 september) Vlaanderen #goedopweg om mee(r) te autominderen. Tal van acties tijdens de Week doen ons stil staan bij ons verplaatsingsgedrag en laten proeven van de alternatieven. Want wie de overstap maakt ontdekt zelf de voordelen van het stappen, trappen, trein/tram/bus of autodelen.

Deze week is ideaal om jouw mobiliteit eens met een kritische blik onder de loep te nemen. Ik doe ook mee 🙂 Wij kochten namelijk tijdens ons verlof de afgelopen weken een elektrische fiets. Momenteel doe ik zoonlief met de fiets + fietskar naar de onthaalmoeder. De fietskar blijft bij haar en dan neem ik de trein tot aan mijn werk. Ze geven speciaal voor de Week van de Mobiliteit best nog goed weer, dus ik ga mij er eens aan wagen om dat traject met de e-bike te doen. Benieuwd wat dat gaat geven!

Door de regen zal ik me alvast niet laten afschrikken, of dat nu deze of volgende week is: dankzij een hippe regenjas (binnenkort daarover meer), ga ik het straks nog leuk vinden om te fietsen in de regen 😉

Vanaf nu zal het er ook op mijn werk weer een stukje duurzamer aan toe gaan: ook daar introduceerde ik Cambio autodelen en de Blue-bike. Ik geef je graag wat inspiratie door een aantal blogposts aan te halen die reeds verschenen op mijn blog:

Mee(r) aan het autominderen tijdens de Week van de Mobiliteit? Deel dan je #goedopweg moment door te stappen of te trappen, op trein, tram, bus, autodelend of carpoolend. Of misschien heb je een heel eigen favoriete manier van verplaatsen? Post een foto, video en/of bericht op je eigen Facebook, Twitter of Instagram (let op, doe dat openbaar) en voeg daar #goedopweg aan toe. Dan maak je elke dag (16 tot en met 22 september 2017) kans op een fantastische prijs (ontdek ze hier)!

Hoe ga jij proberen om de komende week mee(r) te autominderen? Deel vooral je tips voor extra inspiratie!

instagramvolg mijn nieuwe instagram-account hier

Een gedachte over “245. Zet je schrap voor de Week van de Mobiliteit!

Geef een reactie

