219. Uitgetest én give-away: de nieuwe method handzeep en allesreiniger!

methodIk mocht de nieuwe method handzeep en allesreiniger uittesten en daar zeg ik geen nee tegen! In deze blogpost lezen jullie over mijn bevindingen, over method zelf en there’s more: ik mag 5 lezers blij maken met ook zo’n pakketje handzeep en allesreiniger! Hieronder lees je wat info over het bedrijf, mijn bevindingen over beide producten en onderaan hoe jij kans maakt op zo’n pakketje!

methodIk begin even met een korte introductie van method, een bedrijf dat in België nog niet zo gekend is. method is een bedrijf dat was- en reinigingsmiddelen verkoopt die veilig zijn voor mens en dier met respect voor het milieu. Ze bewaken de biologische afbreekbaarheid en veiligheid van hun producten en zoeken continu naar nieuwe manieren om producten te maken met een minimale belasting op het milieu en zonder in te boeten op efficiëntie. Ook erg belangrijk: method begaat geen wreedheden en heeft zijn producten of ingrediënten nooit op dieren getest. Niet alle ingrediënten zijn biologisch: al hun producten bevatten zoveel mogelijk biologisch afbreekbare ingrediënten. Ze gebruiken hoge percentages ecologische ingrediënten en zorgen ervoor dat die ingrediënten – indien mogelijk – afkomstig zijn uit voorkeursbronnen. Alle method-producten zijn wel 100% veganistisch.
In september 2012 hebben method en Ecover de krachten gebundeld. Hoewel method volledig is overgenomen door Ecover, lijkt de wijze waarop de merken zijn samengevoegd meer op een fusie. De twee werken namelijk nauw samen aan innovatieve en volledig duurzame, ecologische reinigingsmiddelen. In de FAQ-sectie op hun website vind je nog een heleboel antwoorden op de interessante vragen die je over dit merk kan stellen.

De handzeep

handzeepQua handzeep ben ik niet makkelijk 🙂 ik heb graag een ecologische variant met een goed geurtje, maar vooral ook een handzeep die goed reinigt en de handen tegelijk niet uitdroogt. Een combinatie die ik niet vaak vind. Dat bleek ook uit de vergelijkende test die ik een tijdje geleden op mijn blog zette. De handzeep van Ecover met lavendel vind ik bijvoorbeeld niet goed ruiken (lavendel is niet mijn ding voor huidverzorging) en de Sonett handzeep vind ik dan weer te neutraal ruiken. De handzeep van Froggy was dus mijn grote favoriet. “Wàs” dus, want met de nieuwe handzeep van method is er nu een duchtige concurrent. De verpakkingen lijken trouwens ook wat op elkaar.

De handzeep van method is in gelvorm. Hij ruikt heerlijk fris, met fruitige toets van roze pompelmoes, bloedsinaasappel en cassis. De vorm is mooi en trendy en je kan dit flesje dus gerust zo aan je toiletlavabootje zetten. Mijn handen geraken altijd erg uitgedroogd van de vreselijke handzeep op het werk en dus wil ik thuis het tegenovergestelde en dat lukt perfect met de handzeep van method: deze reinigt zonder uit te drogen. Momenteel wordt deze nog niet verkocht in België, maar op de Nederlandse website van method vind je wel al alle info over de handzeep (inclusief een ingrediëntenlijst). Ook een topper: er bestaat een refill-zak om je flesje opnieuw te vullen, I like! Je betaalt een €2,99 voor 354 ml.

De allesreiniger

allesreinigerDe allesreiniger is in sprayvorm. Dat vind ik al heel fijn, dat maakt het kuisen voor mij altijd eens zo aangenaam 🙂 Dit is wel een lavendelgeur, maar ik vind die bij het kuisen heel aangenaam en proper ruiken. De geur is ook subtiel, zodat je een frisse geur hebt, maar zeker niet overdreven. Door de drukke periodes met de bouw, was onze keuken een ideale plaats geworden om de allesreiniger uit te testen 😉 Ik heb er de gootsteen, het aanrecht, de betegeling boven het gasvuur en het gasvuur zelf allemaal mee gekuist. Ook allerlei toestellen die los staan, kregen een beurt: microgolfoven, waterkoker, senseo. Het is heel simpel: spray spray en afvegen met een licht vochtige doek. Het vuil kwam makkelijk los en alles blonk. Je kan de allesreiniger gebruiken voor werkbladen, tegels, steen, hout en glas! Je betaalt een €3,89 voor 828 ml. Net zoals van alle andere producten van method, kan je op hun website terugvinden wat er precies in dit schoonmaakproduct zit.

En o ja, dat kleurtje? method gebruikt alleen kleurstoffen die door de Amerikaanse FDA goedgekeurd zijn voor voedingsmiddelen, farmaceutische producten, cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten (FD&C) en voor dranken en cosmetica (D&C). Deze kleurstoffen bestaan uit natuurlijke en synthetische componenten waarvan de veiligheid en werkzaamheid bewezen is.

De wedstrijd

wedstrijdvraagBen jij ook helemaal gecharmeerd door dit merk dat staat te popelen om Vlaanderen te veroveren? En wil je ook graag eens testen of jij het eens bent met wat ik hier allemaal neerpen? Mail dan vóór 22 februari om 20u naar greenwayoflife [at] hotmail [dot] com en laat weten welke 3 andere reinigers method nog verkoopt in België (naast de allesreiniger). Dit vind je terug op hun website! Vermeld zeker ook je volledige naam + adres, dan kan ik doorgeven aan method naar waar ze de pakketjes mogen opsturen (je adresgegevens worden verder voor niets anders gebruikt). Op 22 februari laat ik een onschuldige hand 5 winnaars trekken uit de deelnemers die een juist antwoord doormailen Veel succes!

Ben je niet bij de winnaars maar wil je method zelf eens uittesten? Dan kan je zelf method producten kopen. Het gamma zal naar de toekomst toe nog uitbreiden, maar bij Delhaize vind je momenteel al een aantal method producten. Ook bij de webshop Biggreensmile.nl kan je al terecht, zet je daar schrap voor een zeer groot method aanbod en verwen jezelf met een pakketje 🙂 Daar heb je momenteel trouwens 20% korting op een aantal geselecteerde method sprays.

Praktisch

website van method
facebookpagina van method
twitterpagina van method
youtubepagina van method

2 gedachtes over “219. Uitgetest én give-away: de nieuwe method handzeep en allesreiniger!

Geef een reactie

