202. Voor jou uitgetest: l’Huile by CÎME

Even geleden kreeg ik een mailtje van de dames van CÎME: of ik zin had om hun nieuwe multifunctionele droge olie voor huid, haar en nagels wilde testen. Over eerdere producten van CÎME was ik ook al laaiend enthousiast, dus ik moest geen twee keer nadenken! (kijk hier voor de review van hun gezichtscrème en hier voor de reinigende en tonifiërende huislotion Rosée des Roses, het herstellend serum Kissed by a Rose en de universele balsem Himalaya 29°N – 81°E.)

Net zoals de universele balsem, is deze olie ook weer multifunctioneel en dat vind ik al een pluspunt! Ik wil graag terug minder productjes in mijn kast hebben staan, maar dan wel goede, kwalitatieve producten die voor verschillende toepassingen kan gebruiken en daar past deze olie weer helemaal in!

Het is een mooi, strak, glazen flesje met een handige sprayknop, waardoor je de olie goed kan doseren en er niet te kwistig mee omgaat.

Ik gebruikte de olie ondertussen al voor veel toepassingen: voor de handen en nagelriemen goed te voeden bijvoorbeeld. En daar doet de olie wat belooft wordt: ze trekt heel snel in! De droge ellebogen van mijn man werden ook weer helemaal zacht en zelfs hij was overtuigd: want mannen en crèmekes die niet direct intrekken en een plakkerig gevoel geven: da’s een no go… Ook in bad is het een echte heerlijkheid! In de douche vind ik het ook geweldig, maar daar heb ik een klein beetje schrik van olie, water, glibberigheid en een glazen flesje… Het is ook heel zacht voor de benen na het scheren en aangezien er een warme nazomer aankomt, zullen we die zeker nog kunnen gebruiken! Zo’n olie op je benen geeft ook direct een iets gebronzeerde look vind ik.

L’Huile by CÎME bevat een unieke mengeling van 6 kostbare biologische oliën, die zorgvuldig werden geselecteerd omwille van hun hoge concentratie aan essentiële vetzuren, natuurlijke vitamines en antioxidanten. Wilde rozenolie – gecombineerd met Duindoornolie en Sesamolie – voedt, hydrateert en herstelt de huid. Abrikozenpitolie, Dhatelo-olie en Wortelextract geven de huid een gezonde gloed en verbeteren de glans en de sterkte van het haar.

Ik liet onlangs krullen zetten en kreeg van de kapper de raad om mijn haar nu extra goed te voeden, iets wat ik dus meteen kon doen met deze olie! Eén keer was ik net iets te kwistig met de olie in mijn haar: het voelde zo fijn aan en ik sprayde een paar keer te veel 🙂 Ik heb de dag erna mijn haar weer moeten wassen, maar da’s dus gewoon even wennen aan de hoeveelheden ;-). De bedoeling is dat je de olie even verstuift vooraleer je het wast, ofwel als bescherming net voor de brushing.

De feiten op een rijtje:
100% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong
41,5% van de ingrediënten zijn afkomstig van biologische landbouw 

Ook voor het gezicht is het heel praktisch: je kan gewoon enkele druppels mengen met je gewoonlijke dag- en nachtcrèmes om zo iets meer te voeden.

Nu valt het qua droge huid bij mij al bij al nog mee, maar als de dagen korter worden, als het buiten kouder wordt en de lucht binnen (door de verwarming) warmer en droger, dan gaat de olie nog meer gebruikt worden denk ik! En had ik deze olie gehad toen ik nog in Leuven woonde, met al die kalk in het water, dan had mij dat een hele zoektocht naar een voedende crème of olie bespaard…

Ik ben er dus superblij mee, gebruik de olie nu al dagelijks en kan ze jullie zeker aanraden! Door het mooie flesje en het veelzijdig gebruik ervan vind ik de olie trouwens ook een heel leuk geschenkje!

Praktisch:
richtprijs: €22,90
te koop in de webshop van CÎME, maar ook bij BioPlanet, Origin’O, … (klik hier voor de verkooppunten)
website van CÎME
 
facebookpagina van CÎME

de vorige blogposts over producten van CÎME (blogpost één en blogpost twee)

2 gedachtes over “202. Voor jou uitgetest: l’Huile by CÎME

  1. Pingback: 214. Bio-handcrème van CÎME uitgetest | My Green Way of Life

Geef een reactie

