189. Gezichtscrème Daisy Delight van CÎME

Eind maart kreeg ik een mailtje van Anke van CÎME.  Zij hebben een nieuwe dag- en nachtcrème en ik mocht die testen. Ik heb een gemengde en toch vrij moeilijke huid: in de winter heel erg droog en naar de zomer toe dan weer eerder glimmend. Mijn zoektocht naar een goede dag- en nachtcrème was nog volop gaande en dus zei ik geen nee!

Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de textuur: die is heel licht en totaal niet vet. Zowel ’s avonds als ’s morgens voelt de crème aangenaam aan. Ik betrap me erop dat ik wat langer masseer dan gewoonlijk, omdat het zo fijn aanvoelt. Op de foto komt die lichte textuur nog niet helemaal tot z’n recht. ’s avonds reinig ik mijn gezicht met de Rosée des Roses, de reinigende en tonifiërende lotion van CÎME. Maar ook ’s ochtends is dit een aangename gezichtscrème, al dan niet als basis voor fond de teint. Je kan de crème natuurlijk ook gewoon in je hand mengen met een paar drupjes fond de teint en dan aanbrengen.

Zowel op de droge zones als de vettere zones werkt de crème heel goed en heb je een aangenaam, gevoed, maar niet vet resultaat.

Je weet als koper duidelijk wat je koopt: 99% van het totaal der ingrediënten is van natuurlijke oorsprong, 45,49% van het totaal der ingrediënten is afkomstig uit biologische landbouw. Op de website wordt de crème als volgt omschreven: “De actieve bestanddelen in de crème hydrateren de huid intens, verminderen oneffenheden en donkere vlekjes, en geven de huid een egale en stralende teint.” Dit is mogelijk dankzij de verrijking met edelweiss extract, madeliefextract en hyaluronzuur. Je moet er natuurlijk geen BB (blemish balm) effect van verwachten, maar ik vind dat het de huid zeker egaliseert. Enige minpuntje: er is geen UV-bescherming, maar dat lijkt mij zeker niet onoverkomelijk 🙂  Net als de meeste producenten in bio cosmetica gebruikt CÎME dat niet omdat ze vinden dat titaniumoxide niet goed is voor je huid en gezondheid. Hier wordt Edelweiss-extract gebruikt, waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het een zeer sterke anti-oxidant is die je huid goed beschermt tegen de zon. Maar je kan dit natuurlijk niet vergelijken met een zeer hoge factor. Daarom raden ze aan om bij het zonnen toch een zonnecrème te gebruiken.

De voordelen op een rijtje:

  • het pompje: hierdoor komen er geen bacteriën van je handen in de rest van de crème en blijft de crème dus langer goed;
  • het is een dag- én nachtcrème: onder hetzelfde motto als hun Universele balsem voor dagelijks gebruik, ben ik ook hier fan: we moeten afstappen van 101 producten, daar waar men het vroeger even goed deed, maar met minder!
  • de geur is subtiel en aangenaam, zonder té te zijn;
  • een egaliserend effect op de huid;
  • een aangename, lichte textuur.

Wordt dit mijn nieuwe dag- en nachtcrème: volmondig ja 🙂

Praktisch:
richtprijs: €19,95
te koop in de webshop van CÎME, maar ook bij BioPlanet, Origin’O, … (klik hier voor de verkooppunten)
website van CÎME
 
facebookpagina van CÎME
 
mijn vorige blogpost over CÎME

Geef een reactie

