187. Baby- of housewarmingcadeautje (DIY)

Een tijdje terug werden vrienden van ons ouders van een schattige baby. Recent verhuisden ze en we gaan straks even langs met een housewarmingcadeautje. Ik wist dat ze voor de babykamer blauwe verf hadden gekozen en een  behangaccent van Winnie the Pooh. Daar ging ik dus mee aan de slag.

Dit werd het resultaat:

 

En dan nu de simpele werkwijze!

In de Kringwinkel in Geel vond ik oude voorleesboekjes van Winnie the Pooh. Eéntje was zelfs een informatieboekje dat ooit bij een DVD hoorde en op zich toch niet leuk was. Ik kocht in Ikea de grote Ribba kader voor een kleine 13 euro. Het voordeel van die kader is dat je er iets kan insteken met reliëf omdat het glas meer naar voor komt en niet direct tegen de passe-partout komt. Ik zocht en vond in een winkel voor bureaugerief een groot glanzend, dik en lichtblauw blad. Dat gebruikte ik als achtergrond.

Ik knipte uit de boekjes hartjes uit van ongeveer 6 op 6 cm. Ik nam zowel prentjes als een beetje tekst. De hartjes plooide ik verticaal in twee. Vervolgens kwamen de 16 hartjes in 4 rijen van 4 binnen het vierkant van 29 op 29 cm dat binnen de passe-partout zichtbaar was. Ik bevestigde het met mijn hot glue gun (warme-lijmpistool). Voordeel hiervan is dat je helemaal geen lijmafdrukken ziet aan de voorkant, ook niet bij meer poreus papier. Ik wilde ook zeker zijn dat de hartjes niet zouden loskomen. Maar als je dit niet hebt, kan je zeker ook eens proberen met andere lijm. (Probeer dit dan misschien eerst met twee testpapiertjes)

Je kan het natuurlijk ook met andere vormpjes of andere (tekenfilm)figuurtjes doen, zowel voor jezelf of als cadeautje!

Geef een reactie

