183. Een theetje uit tweedehands theepot en zelfgemaakte theemuts

Een tijdje terug was ik online aan het zoeken naar een mooie theepot. Toegegeven, er zijn echt prachtexemplaren te koop… Maar toen botste ik op een leuke theepot in de Kringwinkel in Mechelen en die ging samen met nog wat buit (waaronder wat weckpotten) mee naar huis. De winter is dan wel voorbij (en eigenlijk nooit begonnen), maar een theetje uit een mooie theepot is toch altijd gezellig hé!

Een maand later vond ik pas de tijd om er een theemuts bij te maken, maar voilà, het resultaat mag er wezen (al zeg ik het zelf 😉 )!

En geef toe, zo’n tweedehands theepot en een zelfgemaakte theemuts, daar kan toch niets tegenop hé 😉 Zeker niet als die theemuts ook nog eens past bij mijn keuken met andere rode accentjes (ha ja, daar moet ne mens op letten als hij stofkes koopt!). Andere rode accentjes? 4 jaar geleden kocht ik een rood kruidenrekje in de Kringwinkel van Leuven, ik kocht op een rommelmarkt Tante Tine’s kruidenwijzer en ik maakte een rode tablethouder waar ik verder nog niets van ga verklappen, daarover hoor je binnenkort meer :-).

Ik maakte de theemuts op basis van de tutorial van Friemel en Tinus: heel makkelijk! Pas het model gerust een beetje aan aan jouw theepot. Houd er wel rekening mee dat je niet alleen naar de hoogte en de breedte moet kijken, maar ook naar de dikte van het buikje van jouw theepot!

Geef een reactie

