172. CÎME, natuurlijke, verwennende verzorging!

CÎMEIk mocht 3 producten testen van CÎME en in deze blogpost deel ik graag mijn ervaringen met jullie! CÎME is een nieuw Belgisch merk van natuurlijke huidverzorgingsproducten op basis van planten uit de Himalaya. Hun producten zijn biologisch, ecologisch, fair trade en dierproefvrij. Dit wil zeggen dat hun ingrediënten, prototypes of afgewerkte producten niet op dieren getest zijn. De ecologische voetafdruk van CÎME wordt doorheen de ganse productieketen tot een minimum beperkt. Ze gebruiken duurzaam geteelde natuurlijke ingrediënten. Hun verpakkingen worden gemaakt van recycleerbare materialen. Alle producten hebben het Ecocert-label (meer info hierover vind je op labelinfo.be).

Vooraleer ik mijn ervaringen met de producten zelf beschrijf, toch kort nog een woordje over het bedrijf en hun verhaal!

Het idee achter CÎME is ontstaan toen Walter en Anke (vader en dochter) een trekking maakten in Ladakh, India. Deze prachtige regio in de Himalaya liet een blijvende indruk na. Het gaf hen de inspiratie om een lijn natuurlijke huidverzorgingsproducten te ontwikkelen op basis van een mix tussen bergplanten, traditionele kennis en moderne wetenschap. Anke en vriendin Isabel besloten om hun leven een andere wending te geven. En Walter, die reeds meer dan 20 jaar actief is in de wereld van biologische kruiden en plantenextracten, ging akkoord om de producten mee te ontwikkelen. Samen zijn zij de trotse oprichters van CÎME. 

Ik testte deze 3 producten: de reinigende en tonifiërende huidlotion Rosée des Roses, het herstellend serum Kissed by a Rose en de universele balsem Himalaya 29°N – 81°E.

Rosée des Roses

De ‘Rosée des Roses‘ is een reinigende en tonifïerende lotion voor alle huidtypes. Deze milde en zachte lotion – gebaseerd op rozenwater en roosextract – reinigt, zonder de huid uit te drogen. De Rosée des Roses lotion helpt om de poriën te sluiten en de natuurlijke balans te herstellen. Voor een zachte, schone, gekalmeerde en getonifieerde huid.

Rosée des RosesIk ontschmink me hier nu elke avond mee: dat rozenwater heeft iets luxueus vind ik! En het feit dat het een spray is zorgt ervoor dat je er niet té kwistig mee omgaat (mijn andere tonic is zo’n fles met kleine opening, maar dan heb je soms toch nog te veel… Wanneer je het opdoet, voelt het alsof je goed reinigt, maar dat het niet te agressief is en dus inderdaad zeker niet uitdroogt (dat is heel goed, zeker in de winter met al die uitdrogende, droge lucht binnen…). Voor 18,00€ is deze lotion voor jou, wat ik, gezien de hoogwaardige, natuurlijke en kwalitatieve ingrediënten een heel goede prijs vind! Dit wordt zeker een nieuwe favoriet van mij!
98,98% van het totaal van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong, 95,58% van het totaal van de  ingrediënten is afkomstig uit biologische landbouw. Meer info over het product en zijn ingrediënten vind je op de website van CÎME.

Kissed by a rose

Het herstellend serum ‘Kissed by a rose‘, voor de rijpe/beschadigde huid is een fijne, geconcentreerde vloeistof met etherische olie van roos, abrikozenpitolie, duindoornextract en muskusroosolie, biedt een overvloed aan voedende bestanddelen voor de huid. Deze verzorging stimuleert het vernieuwingsproces van de huid en helpt rimpels, fijne lijntjes, ouderdomsvlekken en pigmentvlekken te verminderen. Bovendien helpt dit serum andere vormen van huidschade, zoals kloven op handen en voeten of kleine littekentjes, te herstellen en te vervagen. 

Kissed by a roseIk koos voor dit herstellend serum, omdat ik soms een droog eczeemplekje heb, niet groot en niet vaak, maar ik dacht dat dit beter zou zijn dan de meer agressieve crème die ik er normaal op doe. En ik moet zeggen dat ik vond dat het echt goed werkte! Ook voor heel droge handen (dankzij de slechte, agressieve zeep die bij ons op het werk staat) en droge voeten is het een echte verwennerij, het is bijvoorbeeld ook goed te gebruiken in plaats van nagelriemolie. Daarnaast kan je, vind ik, ook zeker een eventuele littekencrème vervangen door dit serum. Want uiteindelijk proberen de marketeers ons allerhande producten te verkopen, terwijl we met een multi-inzetbaar, kwalitatief serum eigenlijk toch veel verder geraken! Dankzij het pipetje is ook dit makkelijk te doseren. Omdat ik een gemengde huid heb, ben ik niet echt geneigd om het op mijn volledig gezicht aan te brengen, maar dat hoeft ook niet. Dit serum kost €33,50, maar dit is dan ook een luxe-serum met al deze natuurlijk etherische oliën!
100% van het totaal van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong, 57,4% van het totaal van de ingrediënten is afkomstig uit biologische landbouw. Meer info over het product en zijn ingrediënten vind je op de website van CÎME.

Universal balm Himalaya 81°E-29°N

De ‘Universal balm Himalaya 81°E-29°N‘, een verzachtende en herstellende balsem voor dagelijks gebruik. Op basis van 7 essentiële oliën en chiuri boter uit de Himalaya. Zo vaak als u wil op de gereinigde huid van het gezicht of het lichaam een kleine hoeveelhuid aanbrengen en lichtjes inmasseren. Geschikt voor alle huidtypes, inclusief de gevoelige huid. Onder andere te gebruiken:

  • in het geval van geïrriteerde huid
  • bij vermoeide spieren en stijve gewrichten
  • om de spieren op te warmen
  • bij kloven, schrammen, insectenbeten of blauwe plekken
  • om vrijer te ademen.

Universal balmDeze universele balsem hoort in elk verzorgingstasje vind ik. Doordat het zo multi-inzetbaar is kan je een heel aantal crèmes thuislaten en deze meenemen. Ideaal dus ook om het aantal producten op reis (maar even goed in je thuisapotheek) wat te reduceren. Ik gebruikte het al voor veel toepassingen en ik ben er helemaal weg van! De tube ziet er ook wat retro uit vind ik, en dat past helemaal bij die filosofie. Want in grootmoeders’ tijd waren er toch ook veel minder producten, die echter wel kwalitatief waren en goed werkten. Ik heb geregeld last van nekpijn, en daar werkte de crème zeer goed voor. Ik was meer dan een week verkouden en deed dan soms een beetje crème onder mijn neus, wat ook aangenaam was en goed rook. Ook voor droge voetjes was het een pure verwennerij. Een insectenbeet of blauwe plek had ik nog niet in de weken dat ik de crème testte, maar ik vind het echt goed dat de crème hiervoor ook helpt! Ook dit wordt zeker een blijver in mijn verzorgingstas / thuisapotheek! (Net voor het publiceren van deze post heb ik me toch nog verbrand aan de oven… ik heb de balsem hierop getest en ik vond dat die ook een heel goed effect had op de brandwonde (een lichte weliswaar).)
99,60% van het totaal van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong, 39,50% van het totaal van de ingrediënten is afkomstig uit biologische landbouw, maar ook hier worden veel natuurlijke etherische oliën gebruikt. Meer info over het product en zijn ingrediënten vind je op de website van CÎME.

Ben je nog op zoek naar een kerstcadeautje? Misschien zijn deze (of de andere producten die je in de webshop van CÎME vindt) wel een idee! En wat meer is: naar aanleiding van de eindejaarsperiode creëerde CÎME een luxueuze (én ecologische) kerstverpakking. Deze is gratis, je vinkt de optie gewoon aan tijdens je bestelling op de “gegevens” pagina van de webshop. Bij aankoop van elk CÎME geschenk gaat een deel van de opbrengst naar het ‘Little Doctors’ programma van de liefdadigheidsorganistatie Nepal Trust. In het kader van het Little Doctors-programma worden schoolkinderen uit de regio Humla gedurende vier maanden onderwezen op het vlak van hygiëne, gezondheid, eerste hulp en voeding.

Je kan de verzending laten gebeuren via TNT Post, maar je kan ook kiezen voor Kiala en dat is ook weer milieuvriendelijker! Uit onderzoek is gebleken dat leveringen via een Kiala afleverpunt, die door Kiala worden uitgevoerd, de CO2-uitstoot met 60% kunnen verminderen in vergelijking met normale verzendingen. En als je een groene manier van transport gebruikt om naar het afhaalpunt te gaan (bijvoorbeeld met de fiets of lopend) wordt de CO2-uitstoot met maar liefst 81% verminderd in vergelijking met een normale levering.

Praktisch
Website van CÎME
Webshop van CÎME
Facebookpagina van CÎME

Een gedachte over “172. CÎME, natuurlijke, verwennende verzorging!

  1. Pingback: 214. Bio-handcrème van CÎME uitgetest | My Green Way of Life

Geef een reactie

