142. Green Way of Life bestaat 3 jaar :-)

3rd-birthday-cakeHet moment was bijna geruisloos gepasseerd, maar Green Way of Life bestaat in februari 3 jaar! Daar ben ik best trots op eigenlijk 🙂 Het begon eigenlijk met de gedachte van “ik lees heel veel over duurzaam leven en misschien moet ik wat ik zoal tegenkom gewoon delen met geïnteresseerden”. Stap voor stap kreeg ik meer bezoekers: van een goede 1000 in 2010 en een goede 3000 in 2011 (ik was toen nog niet echt bezig met de marketing en bekendheid van mijn blog 🙂 ) naar meer dan 30000 in 2012. Toen ik in mei 2012 met Radio 1 naar Freiburg mocht, was het hek helemaal van de dam. Half februari 2013 schrijven we al meer dan 5000 bezoekers, dus dat record wordt dit jaar vast verbroken. Ondertussen zijn er op de Facebookpagina ook bijna 500 fans. Op deze pagina deel ik niet alleen mijn blogposts, maar ook allerlei links die ik op het wereldwijde web tegenkom en passen in het kader van de blog. En begin deze maand begon ik met een Pinterest board waar allerlei duurzame weetjes, quotes en tips worden gebundeld.

Daarom wil ik jullie, mijn lezers, dus ook graag in de bloemetjes zetten. Bedankt voor jullie vele reacties, bemerkingen, andere invalshoeken en tips: allemaal hét bewijs dat er beweging komt in de maatschappij: meer en meer mensen zijn écht gemotiveerd om hun leven duurzamer te maken.

Jullie hebben het misschien ook wel gemerkt, maar door onze trouw én verhuis die gepland zijn voor juli 2013, is het hier met momenten wat stiller geweest en daar zal niet onmiddellijk beterschap in komen. Toch ga ik proberen tussendoor toch tijd vrij te maken om nog eens een blogpost in de wereld te sturen! En het zal hier ooit wel eens wat rustiger worden zeker 😉

Ik had als afsluiter een overzichtje van de 10 populairste posts van de voorbije 3 jaar gemaakt, maar blijkbaar kan WordPress niet om met al die interne links, want mijn post was even later verdwenen… De populairste posts kan je dus vanaf nu helemaal onderaan op mijn blog bekijken, kwestie van de nieuwe fans meteen mee te laten zijn 😉 Uit mijn statistieken bleek dat jullie vooral de eigen ervaringen over onze wormenbak en plooifietsen heel erg smaakten, alsook de tips over het nuttig besteden van ecocheques. Dus als jullie nog duurzame tips hebben, ervaringen die ik zeker moet opdoen, waarover geblogd moet worden, eigen ervaringen via interview of gastblog in de kijker willen zetten (voor zover die past binnen het concept van de blog): eender wat: het is allemaal welkom!

5 gedachtes over “142. Green Way of Life bestaat 3 jaar :-)

Geef een reactie

