141. Een halsketting van een oud, te groot, te klein of tweedehands T-shirt

Ik zag het al een hele tijd geleden in een tijdschrift staan en daarna ook nog eens op haar blog: Mme Zsazsa’s idee om van een oud, te groot, te klein of tweedehands T-shirt een hippe halsketting te maken. Het uitgescheurde blaadje lag al een tijdje op mijn bureau te blinken, maar ik vond eigenlijk geen geschikt T-shirt… Tot ik onlangs in de kringwinkel een T-shirt spotte voor een luttele anderhalve euro. Knalrood, goede kwaliteit en in zeer goede staat: dat is meteen met dat doel in mijn winkelmandje belandt 🙂

Je doet het als volgt:

1. Knip de zoom en bovenkant van het t-shirt. Plooi de onderkant dubbel en knip stroken van ongeveer 3 cm. Knip zo dicht mogelijk tegen de zijnaad.
2. Trek elke strook uit zodat de stof oprolt, dit effect willen we!
3. Rol de zijnaad op.
4. Gebruik een strook van de bovenkant om de ketting vast te maken. De andere zijnaad is los en zit aan de achterkant van je hals.

Voor de duidelijke en getekende werkwijze verwijs ik je heel graag door naar de uitleg van Mme Zsazsa. Ik paste de werkwijze een klein beetje aan: omdat mijn T-shirt wel heel groot was, knipte ik alle uitgerekte lintjes een beetje af en stikte ik ze vast onder de afwerking in de hals. Nu de uitgerekte lintjes toch losgeknipt waren, heb ik er dan meteen een paar kralen aan gehangen die ik nog had liggen van als ik als kindje halskettinkjes maakte met kraaltjes 🙂 En geef toe, als decoratie boven mijn plant, stond het ook niet mis hihi.

K4eSkJoDUHRE

Alweer een mooi voorbeeldje van upcycling (want geloof me, dat T-shirt had weinig mensen in die vorm bekoord hihi)! Verder een leuke manier om je outfit wat kleur te geven en héél haalbaar, I like!

2 gedachtes over “141. Een halsketting van een oud, te groot, te klein of tweedehands T-shirt

Geef een reactie

