112. Fairtrade katoenen handdoeken

Gisteren waren we nog eens sinds lang in Makro. Ik had al langer nog wat handdoeken nodig van een groter formaat maar had er nog niet echt gevonden die ik niet overdreven duur vond… Des te aangenamer was de verrassing toen ik in Makro botste op handdoeken van Jules Clarysse: 100% fairtrade katoen dan nog! Ik had mijn oog laten vallen op een 70*150 cm die op een kleine 15 euro per stuk kwamen. Maar het werd nog beter: er waren er ook die aan ‘outlet’-prijzen werden verkocht (misschien omwille van een klein foutje?): 3 stuks voor 15 euro!

Dus voilà, ik ben met 6 grote fairtrade handdoeken naar huis gegaan voor 30 euro. Zeg nu nog dat ecologisch kopen duur is! Het enige wat je nodig hebt is een goede neus 😉 Ondertussen heb ik ze uitgepakt en eens goed bekeken en ik zie eigenlijk niet eens een foutje, dus ik ben blij!

Hieronder een beetje uitleg over hun fairtrade handdoeken:

Keuzes die we vandaag maken zijn bepalend voor onze toekomst. Daarom engageert Jules Clarysse zich om duurzaamheid als leidraad en innovatie als methode te hanteren en steeds te streven naar een positieve maatschappij.
Fairtrade, een (h)eerlijke handdoek: zorgt voor betere leef- en werkomstandigheden voor mensen in ontwikkelingslanden doordat de kleine katoenteler een eerlijke prijs ontvangt voor zijn grondstoffen. Ons Fairtrade katoen komt uit West-Afrika, is manueel geoogst en van uitstekende kwaliteit. Deze handdoek voelt perfect aan op uw lichaam en is tevens een expressie van uw sociaal engagement.  

De handdoeken aan normale prijs zijn altijd wel beschikbaar is Makro, voor die aan ‘outlet’-prijzen ga je toch niet te lang moeten wachten lijkt mij! Maar even googlen leert me dat ze bij Makro wel vaker promoties doen van dit merk. (Nu ja, de ‘normale’ prijs is zeker ook niet overdreven, zeker niet gezien de kwaliteit.) In veel andere winkels wordt het merk ook verkocht, dat kan je ook op hun website uitchecken.  Je vindt er zelfs wasvoorschriften terug die je aanmoedigen om je handdoeken op een duurzame manier te wassen.

Geef een reactie

