91. Waaw wat een dag !

Het moet nog even bezinken want het is allemaal zo snel gegaan…

Op maandag zag ik op de Facebookpage van Netwerk Bewust Verbruiken staan dat radiomaker Sven Pichal op zoek was naar twee mensen die mee wilden ervaren hoe mobiliteit, wonen, leefbaarheid, open ruimte, … in Freiburg  georganiseerd worden. Zoiets moet je mij natuurlijk geen twee keer zeggen! Toen ik dit las, dacht ik: “ja! dat is mij op het lijf geschreven!” en dat vonden ze bij Radio 1 blijkbaar ook en dus mag ik samen met een andere luisteraar én Sven Pichal dus van 21 tot en met 23 mei naar Freiburg.

Freiburg, dat zegt je misschien al heel veel, misschien nog helemaal niet zo veel, dus daarom al een mini-introductie die ik even leen van op de pagina van Peeters & Pichal:

In welke stad wil jij wonen in 2050? Dat was vorig jaar onderwerp van een grootscheepse bevraging van de Vlaamse overheid. Op basis van de antwoorden werd een innovatieve stad gekozen die het best bij de antwoorden aansloot. De meeste Vlamingen kwamen uit bij het Duitse Freiburg: een minder bekende maar bijzonder unieke stad in het zuiden van Duitsland. Een jaar later lanceert de Vlaamse overheid een nieuwe campagne om de Vlaming te doen nadenken over hoe we in de toekomst zullen wonen. Daarom trekt Sven Pichal volgende week naar die stad van de toekomst, naar Freiburg.

Gisteren werd ik al even gecontacteerd door Sven (dat zal ik nu wel mogen zeggen zeker ondertussen 🙂 ), dus ik wíst dat ik kans maakte, maar dat maakte de zenuwen alleen maar groter natuurlijk (zo groot dat ik net besef dat mijn ontbijt dat ik vanmorgen gekocht had hier nog op mijn bureau ligt te blinken…)! Vandaag kwam dan dat verlossende telefoontje: ik mag mee! Jullie zullen hier de komende dagen dus kunnen lezen welke ervaringen ik allemaal zal opdoen en ik kijk er enorm naar uit om dat met veel enthousiasme te doen! Alleen al foto’s van de beroemde wijk Vauban doen een ietwat ecologisch mens al watertanden, dus ik ben echt benieuwd wat er allemaal op me af zal komen 🙂

6 gedachtes over “91. Waaw wat een dag !

  1. Pietzak 😀 Ik hoop deze zomer ook naar Freiburg te kunnen gaan! 😀 (na een eco-village in Denemarken vooraleer ik trug naar Belgenland kom in juli…) Dus, kben genieuwd naar je ervaringen ! 🙂 Als je een couchsurf-mogelijkheid vind of iemand die er eind juli naartoe gaat, let me know, I’m interested 😉

    • Hey Cindy,

      Welke eco-village heb je bezocht in Denemarken? Misschien dat ik volgend jaar naar daar op vakantie ga, en zou het wel leuk vinden om die stad te bezoeken. En zijn daar couchsurf mogelijkheden? 😉

  2. Dag Isabel

    Fijn je via deze weg te leren kennen. Ik ben de medereiziger naar Freiburg. Ik ben ook helemaal van slag maar zie het absoluut zitten om de eco-stad te leren kennen.
    Tot maandag.

    Jeroen

    • Dag Jeroen

      Aangenaam 🙂 Het van slag zijn maakt hier stilaan plaats voor de praktische en vrouwelijke kant in mezelf à la: wat ga ik allemaal meenemen!! Het wordt vast een superleuke ervaring!

      Groetjes en tot maandag, Isabel

Geef een reactie

