87. Op zoek naar schatten!

Iets meer dan een maand geleden ging ik voor de eerste keer naar de rommelmarkt in Geel, en wat een openbaring! In andere steden is de rommelmarkt vaak veel kleiner, maar deze was echt groot! Het mooie weer zal er misschien ook wel voor iets tussen gezeten hebben, maar ik was echt onder de indruk en niet in het minst omwille van mijn vondst voor weinig geld, maar waar ik al een tijdje naar op zoek was: Tante Tine’s Keuken Kruidenwijzer ♥ : zooo blij ben ik ermee! Deze kruidenwijzer vertolkt voor mij een hele hoop nostalgie: mijn oma had er ook zo één en ook bij mijn mama hangt er zo één in de keuken (zij het dan al in iets minder goede staat). Een ander pronkstuk in mijn keuken is het kruidenrek dat ik voor een appel en een ei op de kop kon tikken in een tweedehandswinkel in Mechelen. Met enige trots stel ik jullie mijn beide schatten voor:

En nee, met de eerste de beste Ikea keuken of de duurste designkeuken is helemaal niets mis. Maar een retro touch, een beetje gevoel, authenticiteit en herinneringen en dat tikkeltje extra maken het voor mij toch wel. En het stopt natuurlijk niet in je keuken! Toen we verhuisden naar een veel groter appartement had ik plots plaats voor véél plantjes (i like!), maar dat impliceerde ook een plotse nood aan veel meer bloempotjes… En die had ik gewoon kunnen gaan kopen, maar dat was niet alleen erg duur, maar ook nog eens heel erg doorsnee. En na een zoektocht doorheen een paar tweedehandswinkels had ik uiteindelijk onder andere deze reeks van 3 matching bloempotjes die ik nu echt supermooi op mijn boekenkast vind staan en per stuk niet meer dan een euro kostten:

En natuurlijk ga ik ook graag nog eens gewoon naar Ikea of een andere home deco-winkel, maar niemand zegt dat je dat gekochte item dan gewoon moet gebruiken op de manier waarop ze het in de winkel bedoeld hebben. Een supermooi idee vond ik bijvoorbeeld bij haar: check die stoelen in de muur! Naast het pimpen en opfrissen van items, is er op IKEA Hackers ook veel te vinden over Ikea spullen die voor andere doeleinden gebruikt worden dan waar ze in eerste instantie voor gemaakt zijn. En nóg ideeën nodig? Neem dan zeker ook eens een kijkje op Interieurdesigner.be! Tot slot vind je op This is my Ikea superleuke stickers om je Ikeameubel een heel andere look te geven. Maar genoeg over Ikea 🙂 Nog even terug over de core van mijn post: tweedehands schatten!

Op de website van Treemagotchi wil men je aanmoedigen om duurzamer te leven, en dat doen ze onder andere ook door het gebruik van tweedehands spullen te promoten. Neem er zeker eens een kijkje, want er zijn nog een hele reeks andere haalbare acties die zij aan jou voorstellen! Ook de Gezinsbond organiseert tweedehandsverkopen, die zeker voor jonge ouders interessant zijn. Benieuwd waar deze doorgaan? Dat ontdek je hier. In jouw stad of gemeente vind je zeker ook een tweedehandswinkel of rommelmarkt, even Googlen levert je vast wat op! De bekendste keten is deze van Kringwinkel, maar ook andere initiatieven brachten leuke tweedehandswinkels voort. En toch nog snel tussendoor Het Pand ook even vermelden: een tweedehandswinkeltje voor kinderuitzet en kinderkleding. Ik heb nog geen kinderen en heb daar eigenlijk niets te zoeken, maar het winkeltje ligt in mijn straat en varianten op die superleuke spullen zullen er nog wel zijn als het zover is 🙂 Tot die tijd snuffel ik gewoon eens rond en maak ik gewoon veel reclame, want ik zou het winkeltje leegkopen moest ik mama zijn 🙂

Tot slot zijn ook websites als www.2dehands.be , www.kapaza.be of www.ebay.be er voor de schattenzoeker die in ons zit! Maar ik moet zeggen, het heeft toch minder charme dan rondsnuisteren tussen de kraampjes of spulletjes hoor 😉

Heb jij ook al zulke schatten tweedehands gevonden? Ben jij ook zo’n schattenzoeker in hart en nieren? Of heb je er door deze post gewoon heel veel zin in gekregen? I hope so!

2 gedachtes over “87. Op zoek naar schatten!

  1. Heel veel van de kleertjes van mijn kinderen komen gewoon uit het spit, heb ik van iemand anders doorgekregen of zijn via facebook 2e hands gekocht. Naar het Pand moet ik idd ook nog eens gaan. Te lang geleden…

Geef een reactie

