86. I ♥ eco (en Weleda)

Wiiii! Gewonnen! Een heus Weleda-pakket en dat allemaal dankzij I ♥ Eco!

Maar laat me beginnen bij het begin en dat is I ♥ Eco, een initiatief van Steffi De Bie, een geëngageerde moeder van twee.  I ♥ Eco is een vrolijke webgids doorheen de ecojungle, voor iedereen die wil proeven vanmilieuvriendelijke producten. Op de webstek vind je een originele selectie van spullen die leuk zijn én een hart voor de natuur hebben. Kortom, tal van verrassende alternatieven voor alledaagse spullen. Ben je bang dat de ecojungle met al deze alternatieven alleen maar groter en ingewikkelder wordt? En dat je er straks helemaal je weg niet meer in vindt? Niet nodig. I love eco dient precies als jouw gids om de leukste ecospullen te ontdekken.

Voor een groen iemand in hart en nieren zoals mezelf is deze webstek natuurlijk fantastisch! De site is opgedeeld in 6 delen: Huisje Tuintje, Mama & co (iets waar ik nog niet over kan meespreken, maar waar ik wel heel graag al wat snuffel), Natuurlijk Mooi, Bijzonder, Eropuit en Wistjedatjes. Heerlijk om wat in te surfen en ideeën op te doen! En wat ikzelf ook echt belangrijk vind: de site ziet er superleuk én hip uit en heeft helemààl geen geitewollensokkenimago, wat ik héél erg toejuich! En als dat nog niet genoeg is, bestaat er ook nog een blog: blog.iloveeco.be. Met ook hier weer een duidelijke structuur zodat een minder gestructureerd mens er blindelings zijn weg vindt, of een gestructureerd mens er zijn hartje kan ophalen. De thema’s zijn: Gespot, In beeld, Effe stilstaan, Beleven, Uitgelicht en Creatief.

Als je haar op de voet wil volgen kan je ook fan worden op haar Facebook page: www.facebook.com/Iloveeco.be. En omdat het allemaal zo mooi was en goed in elkaar stak, vergaarde de intiatiefneemster zelfs al een aantal sponsors, namelijk Ecover, Koffie Kàn, Provamel en jawél, Weleda. Toen ik op de Facebookpage meedeed voor een Weleda-pakket, had ik eigenlijk nog niet door dat het een soort afslankingskuur was, maar éénmaal gewonnen was ik er uiteraard superblij mee. Nu ik het pakket al eventjes heb, ben ik dus in staat om er een woordje uitleg over te geven.

Misschien eerst een woordje uitleg over Weleda. Misschien kenden jullie het merk al? Ik kende het van in de BioPlanet en ook mijn moeder is fan van de producten. Weleda is de langst bestaande producent van natuurzuivere, mens- en diervriendelijke verzorgingsproducten en (zelfzorg)geneesmiddelen, waarvan Arnica Massageolie of de Calendula Babyserie wellicht het meest bekend zijn.  Met hun activiteiten willen ze een bijdrage leveren aan het gezond maken van de aarde. De plantaardige en dierlijke grondstoffen (wolwas, bijenwas) die wij gebruiken komen daarom zoveel mogelijk uit de biologisch-dynamische of biologische landbouw en uit in het wild verzamelde planten (gecertificeerd). Verder streven we ernaar het energiegebruik, afval, milieuvervuiling en schadelijke stoffen te minimaliseren en milieuvriendelijke initiatieven te stimuleren. Dat deze manier van werken steeds meer mensen aanspreekt is te zien aan de groei die Weleda de laatste jaren heeft doorgemaakt.

Wat zat er nu in mijn pakket: een Berken-douchepeeling, een verstevigende Berken-olie en Berken-extract. Je moet de producten natuurlijk iets langer gebruiken dan dat ik tot nu toe, maar toch al een recensietje! Aangezien ik elke week ga zwemmen vind ik een peeling en olie voor de benen echt heerlijk en ik moet zeggen dat ik er echt tevreden van ben, mijn beentjes zijn superzacht en glad en voelen plots al wat steviger aan (al kan dat misschien niet direct, maar het voelt écht goed!). Over het Berken-extract wist ik iets minder, maar afvoer van afvalstoffen en een lenteboost, dat zag ik wel zitten! Ik heb dus sinds een paar dagen een lepeltje van het extract in mijn ontbijtgranen gedaan en ik voel het verschil nog niet direct, maar kwaad doen zal het zeker niet: je mag het immers zelfs tijdens je zwangerschap gebruiken!

 

Bij deze dus, bedankt  I ♥ Eco en bedankt Weleda! Wat een heerlijke verwennerij 🙂 Now, if you’ll excuse me, ik ga een bad nemen en nog eens goed peelen en olie smeren, een mens voelt zich meteen een stuk beter na zo’n verwensessie 🙂

2 gedachtes over “86. I ♥ eco (en Weleda)

Geef een reactie

