69. Vitrokeramische kookplaat “green” washen

Om te koken een ecologische pot of pan gebruiken is één ding. Maar achteraf je vitrokeramische kookplaat weer mooi blinkend krijgen zonder daarvoor een bijtend product te gebruiken, is beslist een ander ding. Toen we anderhalf jaar geleden een vitrokeramische kookplaat kochten, dacht ik dat ik daar best een speciaal kuisproduct voor kocht. En ookal heb ik voor de rest geen enkel niet-ecologisch kuismiddel in huis, ik zwichte voor de VitroClen. Maar later bekeek ik dat flesje nog eens goed:

  • In geval van een gevoelige huid wordt het gebruik van handschoenen aangeraden
  • Buiten het bereik van kinderen bewaren, oogcontact vermijden en niet inslikken

De tekst erbij klink minder scary dan de prentjes erbij…

Toen ik een tijdje later op weekend ging in de studio van mijn tante, stond daar een pot met een witte steen in, genaamd “la veritable pierre blanche”. In het boekje dat ze daar leggen voor de gasten stond dat we liefst de vitrokeramische kookplaten na gebruik kuisten met deze steen. Ik kan nu klinken als een marktkramer en ben me ervan bewust, maar Waaw! Toen we naar huis gingen wou ik ook zo’n steen en we hebben deze op de markt ook gevonden, zij het dan onder de naam “Groene Wondersteen” en nog een andere variant “J&R Wondersteen”. Dit ding had echt alles:

  • 100% bio-afbreekbaar
  • gaat super (maar echt super)lang mee (mijn vriend vroeg zich vandaag nog luidop af of we ooit in ons leven nog zo’n nieuwe steen zouden moeten kopen)
  • is niet slecht voor handen, ogen of wat dan ook
  • en last but zeker nog least: kuist dus geweldig goed…

Het fijne is dat je er veel meer mee kan kuisen dan alleen vitrokeramische kookplaten. De Groene Wondersteen reinigt en beschermt alle soorten metalen en edelmetalen, ceramiek in badkamers, kookplaten, ovens. Ook ideaal voor het reinigen van caravans, boten, aluminium ramen, enzovoort. Het enige wat je moet doen is met een licht vochtig sponsje over de steen wrijven, dan het de behandelen oppervlak inwrijven, afspoelen en klaar. Gegarandeerd waan je je in een reclame-filmpje als je deze steen voor de eerste keer gebruikt, zeker als je het resultaat ziet.

Zélfs stoere autobinken zijn in de zevende hemel wanneer ze met de Wondersteen hun autovelgen kuisen:

Wondersteen, beter ben ik nog niet tegengekomen, en geloof mij ik heb al heeeeeeel veeeeel uitgetest 😉
Zelfs die man van meguiar’s begon al groen uit te slaan toen ik hem het product irl liet zien 🙂
voor hetzelfde resultaat moest hij 2 producten uit hun gamma gebruiken (all wheel cleaner en quick wheel detailer, en nog eens 2 poetsdoeken)
bron

Er bestaan zelfs filmpjes op YouTube waarin je hen aan het werk ziet terwijl ze hun autovelgen kuisen met de Wondersteen… Als je zelfs van die autofreaks (meestal toch niet de meest “groene” mensen) overtuigd krijgt om een product te gebruiken dat gemaakt is op basis van natuurlijke producten en 100% bio-afbreekbaar is, dàn ben je goed bezig!

2 gedachtes over “69. Vitrokeramische kookplaat “green” washen

  1. Hoi,

    inderdaad ik ken de Wondersteen ook en gebruik hem al jaren… De J&R Wondersteen gebruik ik voor alles. Ik heb de groene wondersteen ook eens gekocht maar deze wordt met een sponsje verkocht met aan één kant een schuurzijde aan. Deze is lang niet zo krachtig als de J&R Wondersteen want bij de J&R Wondersteen krijg je 2 sponsjes erbij zonder schuurzijde en reinigt dan nog veel beter. De J&R Wondersteen is ook hard tov de groene wondersteen waardoor deze veel zuiniger is in gebruik + de J&R Wondersteen legt ook nog eens beschermlaag. In de verkooppunten die je vindt op http://www.wondersteen.com kan je zelfs gratis een tester verkrijgen. Ik raad de J&R Wondersteen aan iedereen aan !!! Maar ja dat is mijn mening.
    miriam

  2. Inderdaad Miriam de Wondersteen die jij hebt is super. Het filmpje op YouTube gaat ook over de wondersteen van J&R diegene die ik gekocht heb in een winkel op de website die je vermeld hebt. Ik heb deze bij Pierard gekocht in Sint Truiden. Gewoonweg super ! De foto hierboven van gara wondersteen is niet hetzelfde hoor. Die heb ik vroeger gehad en is lang niet zo sterk in reinigen.

Geef een reactie

