30. Een ecologisch lettertype!

Kennen jullie Ecofont, het ecologische lettertype al? Want zelf niet al te veel printen en in een banner in je mail mensen aansporen om niet te printen als het niet nodig is, is één ding. Probleem is dat je nu éénmaal soms moet printen… Daarom is men dus met een ecologisch lettertype op de proppen gekomen. Dit bestaat ondertussen al even en ook ik ben fan!

Om uit te leggen wat Ecofont precies is en wat de voordelen zijn, laat ik misschien best de producent zelf aan het woord:

Duurzaam printen met Ecofont software

Het groene lettertype met gaatjesEcofont ‘schiet’ bij het printen gaatjes in de letters die u getypt heeft!
Dat is op zichzelf al fascinerend; helemaal als u beseft dat dit geen invloed heeft op de leesbaarheid.
Maar het wordt pas écht leuk als wij u vertellen dat u hiermee minimaal 25% inkt/toner kunt besparen. Uw portemonnee én het milieu zijn u dankbaar, want inkt/toner is voor beide een bijzonder zware last.

bron

Je kan een volledig pakket aankopen (zowel privé als zakelijk) waarbij je dan het lettertype naar keuze in ecofont verkrijgt. Je kan echter ook hun standaard ecofont lettertype gratis downloaden. Dit kan je doen door hier te klikken. Ik gebruik dit al geruime tijd en ik vind het echt een aanrader! Bij mij installeerde mijn pc dit lettertype meteen in de juiste map, het enige wat ik moest doen was het bestand openen en op ‘Installeren’ drukken. Als je dan je Word-programma even afsluit (als het open stond) en opnieuw opstart, dan is het meteen beschikbaar!

Een gedachte over “30. Een ecologisch lettertype!

  1. Pingback: inktpatronen, ik leer elke dag wel iets nieuws :-) | joostmaghetweten

Geef een reactie

