25. Do you Kudzu with me?

Dit is ondertussen al de 25ste post op mijn blog en ik vind het echt fijn om jullie positieve reacties te horen, dat toont dat de wil er echt is om op een groenere manier te leven!

Deze post zou ik graag wijden aan de webshop Kudzu. Om te omschrijven wat ze precies verkopen en wat hun filosofie is, gebruik ik beter hun woorden:

Webwinkel met een groen hart

Kudzu biedt een ruime keuze uit mooie, handige, leuke producten, maar vooral: propere producten. Producten die bijdragen tot een beter milieu.

Zaakvoerders Millie en Valentijn willen met hun project aantonen dat ecologisch niet saai hoeft te zijn en dat er veel toffe alternatieven bestaan voor vervuilende producten. De keuze is logisch.

Op de mooie, overzichtelijke website vind je allerlei producten terug in verschillende categorieën, waaronder: Accessoires – Babyhoekje – CO2-Reductie – Decoratie – Energie – Feest vieren – Huisdieren – In de badkamer – In de keuken – In de tuin –  Kinderhoekje – Lezen – Op school of kantoor – Opbergen – Schoonmaken – Sport.

Ik zou zeggen, kijk gewoon eens rond op de site, het is echt de moeite waard. Wat leuk meegenomen is, is dat je de producten ook kan betalen met eco-cheques en dat je er ook cadeaubonnen kan aankopen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar producten die ik niet in de Bio-Planet kan kopen en voornamelijk producten die ervoor zorgen dat ik energie, water, … kan besparen. Goed voor het milieu, maar tegelijk ook voor de portemonnee! Ik zet mijn persoonlijke favorietjes op een rijtje:

De Charge Stop helpt u sluipstroom te voorkomen door na 8 uur automatisch uit te schakelen wanneer uw apparaat volledig opgeladen is. De Charge Stop schakelt de stroom in na een druk op de knop en na 8 uur wordt hij automatisch weer uitgeschakeld.

Niet enkel goed voor uw portemonnee, maar de levensduur van batterijen wordt verlengd doordat de laadduur automatisch beperkt wordt. Ook worden de risico’s op hittevorming en brand door overlading van batterijen vermindert.

Deze gebruiksvriendelijke digitale douchetimer laat toe de hoeveelheid water die u gebruikt per douchebeurt te meten.

U kan de timer instellen volgens de hoeveelheid water die uw eigen douchekop verbruikt, op die manier kan u precies nagaan hoeveel water verbruikt wordt. U kan zelf instellen na hoeveel tijd of na welke hoeveelheid water u stopt met douchen.

Gemiddeld wordt 17% van uw elektriciteitskosten veroorzaakt door koel- en vriesapparatuur. Dankzij de koelkastthermometer kan u wat besparen op deze kosten.

De thermometer voorkomt een te hoog verbruik en toont u telkens de temperatuur wanneer u de deur opent. Zo kan u zelf de koelkast iets kouder of minder koud zetten indien nodig en blijft het voedsel veilig bewaard.

2 gedachtes over “25. Do you Kudzu with me?

  1. Pingback: 105. Wat doe jij met je ecocheques? « My Green Way of Life

Geef een reactie

