17. Groene week bij MNM

Ik ben absoluut geen MNM fan, maar aangezien dat nu éénmaal opstaat op mijn werk, hoor ik het dus wel dagelijks…

Het goede is dat ze nu dus groene week hebben, waarbij de luisteraars hun groene tips kunnen delen. Dit bewijst eens te meer dat groen ‘in’ is, aangezien dit toch een zender is die zich aldus wil profileren…

Hoe het ook zij, de tips van de luisteraars kunnen dus best wel nuttig zijn en daarom zet ik er voor jou enkele op een rijtje:

  • glazen flessen aankopen i.p.v. plastic flessen, een hele besparing ook op je PMD-zak!
  • elke dag je dagelijkse boodschappen doen met de fiets (persoonlijk zie ik het niet zitten op elke dag te gaan, maar met wat fietszakken kan je dat aantal wel wat beperken!)
  • samen douchen, een beproefd groen recept 🙂
  • het koude water opvangen in de douche vooraleer het water warm is: een tip waar ik zelf nog niet aan gedacht had, maar wel zeer slim is! je kan er dan de wc mee doorspoelen of de plantjes water geven, het aquarium mee vullen, de mogelijkheden zijn eindeloos 😉
  • met de fiets naar het werk (de persoon in kwestie deed er anderhalf uur over, al denk ik dat de trein toch ook al een heel verschil kan maken!)
  • de chauffage lager zetten wanneer je weg gaat
  • je tanden poetsen onder de douche (dat heb ik een tijdje gedaan, maar sinds ik een elektrische tandenborstel gebruik, komt dat er precies minder van… en als je dan langer onder de douche staat, verlies je denk ik in verhouding meer water dan dat je gewoon de kraan toe doet wanneer je aan het poetsen bent…)

wordt nog aangevuld!

Geef een reactie

