13. Ecologische make-up

Make-up en milieubewust gaan dus écht samen, in tegenstelling tot wat je misschien zou denken. Maar hierbij moet je natuurlijk een beetje aandacht hebben voor de merken die je koopt en waar ze voor staan. Une is namelijk (voorlopig nog) een uitzondering op de markt, het is een zijlijn van het merk Bourjois. Het bijzondere aan het gamma is dat alle 19 producten in 128 (!) verschillende kleuren het Ecocert-label kregen. De lijn is dus volledig natuurlijk en gedeeltelijk biologisch (want niet alle producten zijn afkomstig van bio-landbouw). Toch garandeert Une dat 95% van de bestanddelen in de producten van planten komt die op een biologische wijze zijn geteeld. Neem voor de terminologie even een kijkje naar mijn post hierover. Het gamma is bedoeld voor milieubewuste jonge vrouwen die er mooi willen uitzien maar niet ten koste van het milieu, en bij uitbreiding alle vrouwen die van een natuurlijke look houden. De prijzen variëren tussen €7 en €15 wat in mijn ogen een echt wel héél schappelijke prijs is voor make-up! De kleuren uit deze cosmeticalijn zijn allemaal zachte, natuurlijke tinten (geen flashy kleuren dus) voor een gezonde en frisse uitstraling. In de lijn vind je mascara, oogpotlood, wenkbrauwpotlood, foundation, poeder, blush, oogschaduw, penselen, lipstick en lipgloss. De cosmetica is enkel verkrijgbaar bij Di en Planet Parfum.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dat ga ik zeker doen! Een recensie zal je hier dan ook binnenkort kunnen terugvinden. Het zal wel even wennen zijn, ik ben echt heel gehecht aan mijn make-up van The Body Shop (die toch ook al niet bijzonder slecht is voor het milieu) en Clinique… Maar ik sta zeker open voor een alternatief, zeker als het een ecologisch alternatief is!

Geef een reactie

